Thursday, 1 June 2017

Brânzeturi cum se...cuVin: Odobești și Delaco


Ziua decursese excelent. Așa că seara nu avea cum să fie altfel. Mai ales că participam la evenimentul Brânzeturi cum se...cuVin, organizat de AsBO și DicționarCulinar.ro De data aceasta brânzeturile fine de la Delaco și-au dat întâlnire cu vinurile de Odobești, totul într-un cadru minunat la Rexton la restaurant.



Seara a început să se deschidă cu diferite arome,
vinurile de la Odobești fiind povestite de somelierul Narcis Neagoe, introducându-ne în fascinanta lume a vinului și dezvăluind câteva din tainele sale. Am aflat că vinul necesită toate simțurile: ne folosim auzul pentru a asculta cum curge vinul în pahar, cu ajutorul privirii putem să ne dăm seama de aciditatea unui vin, iar prin miros vinul își dezvăluie aromele sale atât de dorite pentru noi. Încă un lucru interesant a fost că dacă vorbim de toate simțurile atunci intră și cel tactil. Cu ajutorul limbii putem să facem diferența între un vin de consistența apei (un vin ușor) și unul de consistența laptelui (un vin corpolent)
Am avut trei împerecheri de vinuri cu brânzeturi. Și-au dat întâlnire Feteasca Regala – Stefan Cel Mare și Brie, Fetească Neagră – Ștefan Cel Mare și cașcavalul Sofia și Băbească Neagră – Cuza Voda și Grana Padano.
Mie cel mai mult mi-a plăcut a 2-a împerechere: Fetească Neagră-Ștefan cel Mare și cașcavalul Sofia de la Delaco. Roșu este culoarea mea preferată și cine mă cunoaște știe că prefer și vinul la fel. Fetească Neagra a mers de minune cu seara de joi. Cu aroma sa de prune și condimente, apoi urmată de fructe de pădure a despletit în fâșii fine starea mea de bine. Feteasca Neagra și-a dat întâlnire cu cașcavalul Sofia, al cărui gust ușor sărat și cu textură fermă, semitare a reușit să mă facă să spun că ziua a fost una reușită.
Cașcavalul Sofia l-aș descrie într-un singur cuvânt: delicatețe. Vinul Fetească Neagră-Ștefan cel Mare emană pasiune.
Împerecherea: Fetească Neagră-Ștefan cel Mare și cașcavalul Sofia de la Delaco o văd ca pe o prietenie. Se spune că serile de mai sunt frumoase. Eu consider că atunci când adaugi vinurile de la Odobești și brânzeturile de la Delaco, serile de mai devin fascinante.


Să ne savurăm viața!
Photo Credit: Kinga Dinnyes și Daniel Botea

No comments:

Post a Comment