Friday, 5 May 2017

GAIA Craiova Community. Language Cafe: Russian and Turkish


În Craiova se întâmplă multe lucruri interesante și frumoase. Un grup de tineri au ales să facă voluntariat prin GAIA Community, proiect creat de Asociatia Explorator, aceasta fiind acreditată oficial pentru a organiza proiecte sub tutela European Voluntary Service, parte a Erasmus+ Program.
Asociația Explorator se ocupă cu dezvoltarea și coordonarea voluntariatului în Craiova din 2008.
Programul Erasmus+ acordă oportunități pentru dezvoltarea abilităților și calităților voluntarilor în vederea obținerii unui profil de angajare mai bun. Voluntarii au posibilitatea prin acest program să petreacă câteva luni în altă țară, învățând să se adapteze la o nouă cultură.
Proiectul se derulează în perioada Noiembrie 2015 - August 2017 și cuprinde 3 etape:
- Noiembrie 2015 - Mai 2016 organizația a avut 3 voluntari din Georgia și 1 din Macedonia
- Mai 2016 voluntarii au fost din Italia și Armenia
- Noiembrie 2016 - August 2017 sunt 3 voluntari din Turcia și 4 din Rusia.


Fiind deja luna mai 2017, proiectul a ajuns în etapa 3 cu voluntarii din Rusia și Turcia. Pe lângă activitiățile grupului destinate școlarilor și copiiilor cu autism, aceștia organizează și Language Cafe: cursuri de limbă rusă și turcă - o săptămână se studiează rusa, cealaltă turca și tot așa. În afară de studierea limbii, se pot afla și diferite curiozități din Rusia și Turcia. Important e să întrebi, iar voluntarii îți vor răspunde. Am participat și eu joi la primul meu curs de limbă rusă unde am avut ocazia să învăț formule de salut și câteva cuvinte. Aflabetul chirilic îl știam deja (eu studiez limba bulgară).



La finalul cursului, fetele ne-au învățat și un mic joc foarte drăguț potrivit pentru a ne relaxa.
Mai jos îl puteți vedea :)




Am vorbit cu Lena, una din voluntarele din Rusia și am întrebat-o ce părere are despre Craiova.

Locuiesc de 6 luni în Craiova și pot spune că acest oraș a devenit ca acasă pentru mine. Îmi plac foarte mult parcurile din Craiova, în special Parcul Nicolae Romanescu și Grădina Botanică. Îmi place să citesc și să mă plimb prin parc. Pentru cei cărora le place să se plimbe cu bicicleta, au posibilitatea să închirieze una în parc. În Nicolae Romanescu se mai află și o frumoasă grădină zoologică. Vă recomand să vizitați aceste locuri!” :)






Abia aștept și cursul de limba turcă. Sunt curioasă cum vor organiza cursul băieții din Turcia. Eu vă recomand să veniți la cursurile lor și să îi cunoașteți! Sunt tineri inteligenți, frumoși și mereu cu zâmbetul pe buze.

Îi găsiți:
- pe Facebook: https://www.facebook.com/GAIACRAIOVACOMMUNITY/?ref=bookmarks
- pe Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCkt2mpSFN28lWGPPDahw_xAin
- pe pagina personală: http://gaiacraiovacommuni.wixsite.com/gaiacraiovacommunity/volunteers
- pe E-magazine: http://gaiacraiovacommuni.wixsite.com/gaiacraiovacommunity/e-magazine-1

Photo credit: GAIA Craiova Community, Lena 

No comments:

Post a Comment

Noi vs/și ei