Friday, 28 April 2017

Multicultural Day 2017


Pe 27 aprilie 2017 s-a desfășurat la Teatrul Național Marin Sorescu din Craiova a patra ediției a evenimentului MultiCultural Day, organizat de Asociația Global Help înparteneriat cu Asociația Interculturală Româno-Coreeană (AIRC) și Universitatea din Craiova. În cadrul acestui eveniment au participat 15 țări.


De aproape 7 luni, eu studiez limba bulgară în cadrul Lectoratului de Limbă și Cultură Bulgară. Bulgaria este o țară cu o cultură vastă, încărcată de tradiții și obiceiuri minunate, datând încă din timpuri foarte vechi. Am avut onoarea de a purta un costum popular bulgăresc minunat din zona Vidinului. Responsabili pentru organizarea standului Bulgariei și pentru costumele populare minunate (caracterizate prin elemente de trandafiri și flori) au fost Miroslav Lyudmilov și doamna profesoară Dimitrinca Dimitrova de la Lectoratul de Limbă și Cultură Bulgară.




Eu și Miroslav am purtat cu grijă și respect portul popular. Costumele populare bulgărești din nordul Bulgariei seamănă foarte mult cu cele oltenești.
La standul nostru am avut multe bunătăți tradiționale precum: banița cu brânză, pâine tradițională pentru ritualuri, suh tarator, catât/катът/, șerbet de trandafiri și iaurt bulgăresc.
Au fost prezente în cadrul evenimentului țări precum: Afganistan, Kenya, Republica Congo, Polonia, Maroc, Ucraina, Serbia, Nigeria, Coreea de Sud, Angola, Republica Moldova, Egipt.
Au fost prezentate tradițiile din fiecare țară. S-a dansat pe muzică tradițională din fiecare țară. Evenimentul a fost unul frumos și plin de energie.

















Poze: Daniel Botea

No comments:

Post a Comment