Monday, 4 July 2016

Brânzeturi cum se...cuVin: Crama Drăgași și Horezu


Vinul ne împletește gândurile, desfăcându-le în mii și mii de fâșii fascinante până la o reîntâlnire a pasiunii cu noi. Soarele, agresiv, ne mângăie pielea, colorând-o în nuanțe delicioase. Vântul invită la ceas de seară soarele la dans. Acolo, pe ritmul vinului, simțurile noastre se trezesc la o realitate mai mult decât minunată. Așa se simte și la Crama Drăgași; deși este o podgorie mică, având doar 7 ha de vie, aici veți găsi și un salon de degustări cu 25 de locuri. Timpul se deschide și ne îmbracă în gânduri bune în timp ce ciocnim un pahar de vin. Pentru că vinul este cel care leagă oamenii. Leagă idei și simțuri. Iar la Domeniul Drăgași am descoperit un tărâm care te îndeamnă să te refugiezi de zgomotul rutinei și să devii unul și același cu natura, pensiunea având o capacitate de 11 locuri.




Pe 30 iunie a avut loc evenimentul Brânzeturi cum se...cuVin, organizat de Asociația Bloggerilor Olteni și de DictionarCulinar.ro la Vintage la Pasaj unde vinurile de la Crama Drăgași și-au dat întâlnire cu brânza fermentată de la Horezu. Cu toate că vara a ținut morțiș să se impună, nu a reușit să ne indispună. Seara a fost una încântătoare. Alin și Daniel au făcut prezentările ca mai apoi domnul Răzvan Stanciu, reprezentatul Cramei Drăgași, să ne introducă în lumea fascinantă a vinului. 
Evenimentul a adus ca noutate combinația a trei vinuri cu o singură brânză. Nu știam la ce să mă aștept când am auzit asta, dar recunosc. Mi-a plăcut! Din toate cele trei combinații, cea care mi-a plăcut cel mai mult a fost prima: Pinot Gris 2015 și brânza de la Horezu. Vinul alb este unul demisec, având 12,4 % alcool volum și s-a împletit de minune cu atmosfera de vară, răcorindu-ne. A reușit să aducă un zâmbet pe buzele mele, dorindu-mi astfel să păstrez clipa la nesfârșit. Cuvântul care ar descrie cel mai bine acest vin este dragoste
Brânza, produsă de SC Five Continent în localitatea Horezu din Vâlcea, a fost una proaspătă (de doar 4 zile) și este obținută din lapte pasteurizat 100%. Noi am gustat o brânză care nu e disponibilă în comerț. Cuvântul potrivit pentru brânza (în comerț se găsește sub etichetele Tierra De Valcea – fermented sheep cheese sau Horezu – brânză fermentată) este fragilitate.
Iar combinația dintre cele două aș descrie-o ca pe un legământ
Împletiți-vă simțurile în gânduri bune și bucurați-vă de momentele minunate alături de cei dragi!









No comments:

Post a Comment

Un Colocviu la Moscova