Sunday, 29 May 2016

Brânzeturi cum se...cuVin: Delaco și Avincis


Soarele, pătimaș din cale afară, și-a dat întâlnire cu ploaia. Pare-mi-se că nu a mai vrut să fie o iubire secretă, ci să își expună adevăratele sentimente de față cu noi toți. Recunosc! Pe mine m-a uimit! Nu m-am așteptat chiar în ziua degustării Brânzeturi cum se...cuVin, ediție ajunsă la număr 7, să își facă apariția și ploaia. Dar cred că a vrut să își joace un ultim act înainte să vină vara. Și am privit-o curioasă cum dansa glorioasă în acest joc al ei. Apoi, s-a oprit și s-a reîntregit cu soarele. Ne-a anunțat că a venit vara. Tocmai bine! A căzut la fix cu începerea degustării Brânzeturi cum se...cuVin: Delaco și Crama Avincis. Evenimentul, organizat de Asociația Bloggerilor Olteni şi DicționarCulinar.ro, a avut loc la Mignon, pe terasă. Un loc minunat și perfect pentru petrecut timpul cu oameni frumoși. 



Totul a început cu o poveste spusă de domnul Mihai Frîncu, reprezentantul Cramei Avincis, care ne-a introdus într-o lume a basmului unde acum aș putea spune că vinul simbolizează legătura între rai și iad. Sau chiar le unește, îndemnându-ne să ne bucurăm cu toții de zilele și nopțile magice pe care le petrecem pe acest pământ. 


Vinul creează legături și rupe barierele timpului, alcătuind un spațiu magic. Și astfel, am început degustarea. Am avut 5 împerecheri care mai de care mai încântătoare: Domnul de Roua Alb și Mozzarella Fresca Delaco, Cuvee Petit Sauvignon Blanc și Petit Brie-Ile de France, Rose și Brie au Bleu-Ile de France, Merlot și Cascaval Sofia Delaco și încheiând glorios cu Domnul de Roua Roșu și Grana Padano Delaco. 
V-aș povesti despre fiecare împerechere, dar îmi doresc mai mult să vă stârnesc curiozitatea. Vă voi povesti doar despre împerecherea mea preferată. Dar înainte de asta, am realizat un lucru: fiind ediția cu număr 7 s-a potrivit exact cu poveștile domnului Mihai Frîncu. Cifra magică 7 a însemnat simbolul care avea să ne transpună gândurile și simțurile în tonuri fascinante. 


Împerecherea de brânzeturi cu vin preferată a fost Merlot de la Avincis și Cașcaval Sofia Delaco. Chiar dacă vara deja îmi acaparase gândurile, Merlot a fost cel care mi-a desmierdat simțurile. Cu o culoare de violet-roșu închis cu reflecții de rubin se asorta perfect cu buzele mele și sufletul atât de nerăbdător să cucerească înțelepciunea dorită. În momentul în care am gustat din paharul fermecat, s-a simțit aromă de mure și note de boabe de cafea prăjită și tanini mătăsoși. Un vin sec și încântător, pentru mine Merlot de la Avincis reprezintă o încântare a simțurilor; cuvânt potrivit pentru acest vin fiind simțuri.



Cum eu sunt fan brânză, de data aceasta mi-a atras atenția împletirea Merlotului cu cașcavalul Sofia de la Delaco. Când am gustat din el, am descoperit o textură fermă, semitare cu un gust ușor sărat, potrivindu-se de minune cu vinul. Cașcavalul Sofia a împletit, la rândul său, aroma simțurilor și m-a purtat în lumea fascinantă a poveștilor unde chiar și cel mai aspru demon prinde aripi de înger și îmi cere îndurerare. Pentru cașcavalul Sofia de la Delaco aleg cuvântul poveste.
Iar pentru împerecherea Merlotului de la Crama Avincis cu cașcavalul Sofia de la Delaco, cel mai potrivit cuvânt este fascinație
Seara a continuat cu ale sale momente minunate alături de oameni dragi. Am râs, am vorbit cât în lună și în stele și m-am bucurat de încă un eveniment reușit Brânzeturi cum se...cuVin. 








No comments:

Post a Comment

Un Colocviu la Moscova