Wednesday, 27 April 2016

Brânzeturi cum se...cuVin cu Delaco și Crama V.inc




Prinsă între fantasmul unei zile agitate și mult prea călduroase pentru un sfârșit de aprilie ciudat, m-am oprit pentru câteva momente, transformându-le în ore. Mi-am îmbrăcat rochia de culoare galben pal, iar buzele mi le-am pictat într-un roșu pasional asemenea vinului (Merlot) pe care urma să îl beau în seara aceea.
Auzind de evenimentul cu numărul 6 al Brânzeturi cum se...cuVin cu Delaco și Crama V.inc, chiar și vântul s-a autoinvitat. Supărat că nu l-am invitat la noi, vântul a suflat atât de tare încât mi-a fost teamă că imi va deranja planurile. Dar din fericire, părul meu și rochia nu au avut de suferit. Am ajuns la Crema Bistro, acolo unde avea loc evenimentul. Un local frumos, cochet și tocmai bun să petrecem o seară minunată acolo.
Seara a început cu Daniel Botea care ne-a prezentat povestea evenimentului în sine. Apoi ne-a făcut cunoștință cu partenerul Cramei V.inc- domnul Yves Schretlen.



Dacă Alin Sîntimbrean ne-a introdus în fascinata lume a brânzeturilor, domnul Yves Schretlen ne-a deschis ușa către minunată lume a vinurilor din Crama V.inc. O cramă tânără ce aș descrie-o ca o împletire între pasiune și ambiție.


Cinci vinuri de la Crama V.inc și-au dat întâlnire cinci brânzeturi de la Delaco. Fiecare vin și-a găsit împerecherea potrivită. Astfel, perechile care au fost prezentate sunt: Sauvignon blanc & Aperifrais Italie, Tămâioasă + Sauvignon Blanc & Petit Brie-Ile de France, Blanc de rouge, Cabernet & Emmentaler, Rose & Brie au Bleu și Merlot & Danish Blu Traditional-Castello



Trei. Trei este număr meu norocos, iar a treia împerechere a fost preferata mea.
Să începem cu brânza. Hmmm. Emmentaler de la Delaco, brânza din desenele copilăriei mele, rămâne preferata mea. Are un gust dulce și ușor acid ce mă duce cu gândul la o vreme caldă și minunată unde eu privesc în zare cum soarele alintă cu drag formele naturii. În momentul când gust din Emmentaler, simt aroma sa fructată, cu nuanțe de nucă ce mă duce cu gândul la copilărie. Când fugeam cât era ziua de lungă pe aleea de la țară, unde eu și cu ceilalți copii ne jucam în jurul bătrânului nuc. Și cum adunam cu toții nucile căzute și așteptam nerăbdărori ca bunicul să le spargă și să ne dăruiască fiecăruia câte un pumn de miez de nucă. Iar textura brânzei, fermă și cu găuri mari, îmi aduce aminte cum îmi imaginam că sunt prietena secretă a desenelor de la televizior unde acea pisică mereu fugea după șoarece. Acum, la 25 de ani, îmi place să îmi aștept prietenii în vizită și să îi servesc cu niște delicioase sandwichiuri cu brânza Emmentaler de la Delaco împreună cu fructe și nuci. Cuvântul potrivit pentru Emmentaler este Copilărie.

Vinul preferat a fost Blanc de rouge, Cabernet de la Crama V.inc. În caz că nu știați, Crama V.inc este una tânără, de prin 2010, dar fascinant de surprinzătoare, fiind deja premiată internațională la concursurile de profil.
În seara aceea, pe mine m-a cucerit Blanc de rouge, Cabernet; despre acest vin am aflat o informație nouă mai mult decât interesantă. Știm cu toți că dacă spunem Cabernet ne gândim la un vin roșu, dar uite că de această dată nu este așa. Mulți struguri roșii au pulpa albă, iar prin presarea ușoară a lor, nemacerându-se cu pielițele, rezultă un must de culoare albă pentru că nu are de unde să își extragă culoare. Și se va vinifica ca vin alb. Acest vin îmi trezește simțurile și mă face să îmbrățișez din ce în ce mai mult ideea că vara este aproape. Gândul unei seri de vară cu muzică în surdină, iar eu bucurându-mă de acel moment împreună cu cei dragi..totul la un pahar de Blanc de rouge, Cabernet. Acest vin nu numai că trezește în mine emoția retrăirii unor momente atât de dragi, cât și dorința de a îmi menține viața fericită. Pentru că nimic nu e mai frumos pe această lume decât să te bucuri de momentele speciale alături de cei dragi la un pahar de vin. 
Pentru vin aș alege cuvântul Dragoste. Iar pentru împerecherea Blanc de rouge, Cabernet și Emmentaler, cuvântul ales ar fi Libertate.

Seara de 21 de aprilie ne-a rezervat o surpriză muzicală de excepție. În acord de vioară, am degustat brânzeturi și vinuri, împletindu-le cu starea noastră de bine.














No comments:

Post a Comment