Sunday, 27 March 2016

Brânzeturi cum se...cuVin: Delaco și Corcova


Hai să jucăm un joc! Vrei? Eu îți voi povesti ce am făcut în seara de 24 martie, iar tu mă vei asculta. Fără să scoți vreun cuvânt sau să gesticulezi. Mă vei privi calm și rece în același timp.

Am plecat de acasă atât de încordată încât nu știam dacă voi reuși să îmi desprind gândurile sufocante de pe zi. Nici măcar vremea nu ținea cu mine. Ploua infernal. Și era atât de frig încât începusem să mă gândesc că iarna mă așteaptă după colț. Mi-am învelit trupul într-o rochie albastră și un palton roșu și m-am urcat în taxi. Am ajuns destul de repede la destinație-Temple Bar, un local foarte drăguț. Acolo am regăsit aceeași oameni calzi și frumoși. Cred că ți-am mai povestit despre ei. Nu-i așa? Ah! Am uitat să îți spun ce se întâmpla de fapt la Temple Bar. Asociația Bloggerilor Olteni împreună cu Dicționar Culinar organizau cel de-al 5-lea eveniment „Brânzeturi cum se...cuVin”: brânzeturile de la Delaco își dădeau întâlnire cu minunatele vinuri de la Corcova Roy & Damboviceanu.



Daniel Botea a deschis seara începând cu o mică prezentare a evenimentului, ca mai apoi Alin Sîntimbrean să ne introducă în lumea brânzeturilor. Vinurile au fost prezentate de domnul Șerban Dâmboviceanu, partener la Corcova Roy & Damboviceanu, de la care am aflat multe informații noi, printre care și faptul că vinul trebuie să însoțească mâncarea, fără să îi acopere gustul.
În seara aceea am degustat 6 vinuri începând cu sec și terminând cu dulce, ele fiind acompaniate de brânzeturi. Să îți spun care au fost împerecherile. Vrei? Am început cu prima împerechere Mozzarella Fresca și Sauvignon Blanc, am continuat cu Petit Camembert-Ile de France și  Chardonnay,Corcova Reserve, apoi am trecut la Maasdam și Rose, Corcova, ne-am oprit pentru un moment la Emmentaler și Pinot Noir, Corcova Reserve, continuând cu Grana Padano și Cuvee Racoveanu, Corcova Reserve-Cabernet &Merlot și apoi ne-am oprit la Roquefort- Ile de France și Desert,Corcova, - un vin delicios de dulce încât să transforme orice demon în înger. Te întrebi care a fost preferata mea. Hmmm. Cred că 5-ul a însemnat cifra norocoasă. „Brânzeturi cum se...cuVin” era la ediția a 5-a, masa noastră a fost de 5 persoane, iar împerecherea mea preferată a fost reprezentată de Grana Padano și Cuvee Racoveanu, Corcova Reserve-Cabernet &Merlot. Grana Padano, o brânză cu gust fin, dulceag, ușor sărat și cu arome de alune și nuci, te poartă cu gândul la o primăvară eternă unde tu o privești cum își joacă clipele de fericire și înviere într-un dans hipnotic, îndemnându-te la liniște. Iar când primăvara își dă întâlnire cu pasiunea se naște iubirea. Vinul Cuvee Racoveanu (Cabernet & Merlot), Corcova Reserve emană pasiune prin toată alcătuirea sa: Cabernet Sauvignon 55% și Merlot 45%, având o culoare roșu bordeaux, arome puternice cu caracter de fructe negre sau afine bine coapte. Împerecherea brânzei cu vinul trezește și cele mai amorțite simțuri. Atunci mi-am dat seama de ce eram așa încordată. În viața mea lipsea pasiunea. Am zâmbit. Mi-am dat seama că viața merită privită numai cu sentimente calde asemenea soarelui care încălzește copacii.


Seara s-a încheiat cu zâmbete și cu promisiunea că de acum înainte mă voi bucura de orice moment din viața mea.
Îți mulțumesc pentru că ești lângă mine! Și că, nici acum după mult timp, nu te-ai plictisit să mă asculți!

Pasiune -Cuvee Racoveanu (Cabernet & Merlot)
Primăvară- Grana Padano
Simțuri-împerecherea Grana Padano și Cuvee Racoveanu (Cabernet & Merlot)






No comments:

Post a Comment

Un Colocviu la Moscova