Wednesday, 4 November 2015

Confesiunea mea




Am crescut iubind muzica. Nu suntem o familie de artişti, dar din copilărie părinţii m-au învăţat să apreciez muzica. Eram doar un copil încă prea tânăr pentru grădiniţă când am făcut cunoştinţă cu muzica celor de la Depeche Mode, Modern Talking, Bon Jovi, CC Catch, Yazoo, Falco, AC/DC, Mozart, Bach, Vivaldi, Iron Maiden etc.
Cam ciudată lista, nu? Ei, aşa se întâmplă când ai părinţi cu gusturi bune la muzică.
Pe la 10 ani, tot uitându-mă pe Atomic, am descoperit muzica românească: Andre, 3Sud Est, Akcent, Animal X, Candy, Viţa de Vie, Vama Veche.Ce îmi mai stresam părinţii să mergem la concertele lor.
Îmi aduc aminte, în şcoala generală aveam o profesoară de muzică şi la fiecare oră ne învăţa câte un cântec patriotic. Încă le mai ştiu: "Treceţi batalioane române Carpaţii", "Doamne, ocroteşte-i pe români!", "Tu Ardeal", "Aşa-i românul", "Noi suntem români". Şi da, îmi plac. Le ascult cu mare drag!
Pe la 14 ani am făcut o pasiune pentru Justin Timberlake (tocmai ce se lansase în cariera solo şi era pe val). Vai, dar ce vremuri!Recunosc! În perioada aceea ascultam mai mult pop: Britney Spears, Christina Aguilera, Madonna, Blue, Enrique Iglesias. În liceu s-au mai schimbat lucrurile, am început să ascult nişte trupe de punk oscilând cu muzica de club. În paralel ascultam şi: 50 cent, Eminem, The Game, Paraziţii, B.U.G. Mafia, Mecena şi alte nume mai necunoscute. 
Eram deja la facultate când am realizat că îl iubesc pe Frank Sinatra. Şi pe ei îi ador: Nat King Cole, Nina Simone, Aretha Franklin, Ella Fitzgerald, Dean Martin şi alţii. Dar cum îl pot uita pe bărbatul cu vocea care îmi poate mişca fiecare colţ al sufletului meu? Leonard Cohen. 
Când vreau să mă relaxez ascult Chopin, Yiruma sau Abel Korzeniowski. Mă încarc de energie ascultând Metallica, Rammstein, Def Leppard, Guns N' Roses şi Nirvana.
Cei care mă cunosc ştiu că sunt fană Lana del Rey. Şi artiştii noştri româneşti îmi plac: Horia Brenciu, Delia, Holograf, Antonia, Puya, Nicole Cherry, etc. Din Craiova sunt fană Casual Band (i-am lăudat de câte ori am avut ocazia). În lista mea lungă veţi găsi şi muzica arăbească. Chiar şi unele manele sunt drăguţe, mă refer la cele de pe la începutul anilor 2000.
Ascult muzică populară, uşoară, clasică, orice gen. Consider că fiecare este liber să asculte ce vrea. 
Dar nu voi avea niciun gram de înţelegere pentru cei care îi judecă pe alţii pentru preferinţele muzicale. 

No comments:

Post a Comment