Tuesday, 17 November 2015

Brânzeturi cum se...cuVin, a 2-a ediţie




Noiembrie a sosit peste oraşul nostru, dar sufletul l-am păstrat cald, mai ales după evenimentul "Brânzeturi cum se...cuVIN", ajuns la a 2-a ediţie organizat de ASBO.ro şi Dicţionarculinar.ro.
Am fost invitaţi să degustăm împerecherile culinare din brânzeturile de la Delaco şi vinurile oferite de data aceasta de la Crama Oprişor. Pe 12 noiembrie ne-am întâlnit cu toţii la Restaurant Rex, dar fiind în săptămână poloneză a festivalului Europa Seasoni-am avut invitaţi pe dirijorul Jacek Rogala, violonista Patrycja Piekutowska,  directorul Parcului Naţional Karkonoski din Polonia Andrzej Raj, Jarosław Waligórski, Grzegorz Banach şi Łukasz Hyżak.








De la Crama Oprişor ne-a vorbit somelierul Gabi Cristea şi Nicolae Lintu, degustător autorizat, prezentându-ne vinuri din gama Caloian, Maiastru, Cabernet Sauvignon Oprisor, La Cetate. Alin Sîntimbrean ne-a prezentat fiecare asociere a brânzeturilor Delaco cu vinurile Cramei Oprişor.
Prima împerechere a fost Brie + Caloian Cabernet Sauvignon Alb + Nucşoară. Brânza cu o textură moale şi mătăsoasă este preferata mea, iar despre vinul am aflat de la somelierul Gabi Cristea un lucru foarte interesant:  vinurile din struguri roşii pot fi vinificate în alb în funcţie de durata de contact între miezul boabei de strugure şi coaja. 


Următoarele două asocieri au fost  Cascaval afumat + Maiastru Cabernet Sauvignon + piper verde şi Maasdam + Caloian Cabernet Sauvignon + piper roz. A 4-a şi cea care mi-a plăcut cel mai mult a fost Grana Padano + La Cetate Cabernet Sauvignon + piper negru si ulei de masline  Ultima împereche a fost  Gran Bavarese + Crama Oprisor Cabernet Sauvignon + smochine. 
A avut loc şi o extragere, participanţii au fost rugaţi să completeze un talon cu împerecherea preferată. Daniel m-a rugat să fac extragerea pentru masa invitaţilor polonezi şi Łukasz Hyżak
a câştigat împerecherea de brânză şi vin preferată. 



Atmosfera a fost una relaxantă, veselă şi pot spune că am petrecut o seară minunată în compania unor oameni atât de frumoşi! 







No comments:

Post a Comment