Monday, 19 October 2015

Zâna Păpuşilor



De mică am iubit păpuşile. Ele m-au ajutat să îmi dezvolt imaginaţia, să le dăruiesc o porţiune din sufletul meu lor. În mintea mea ele erau mereu vii. Îşi purtau singure de grijă, comunicau una cu cealaltă şi mai ales, păpuşile nu îmbătrâneau niciodată. Poate că asta m-a determinat să le iubesc atât de mult. Păpuşile mele reprezentau reflexia gândurilor mele.



Opera Română Craiova organizează în perioada 10 octombrie-15 noiembrie 2015 Festivalul Internaţional Elena Teodorini. Pe 19 octombrie a avut loc la Teatrul Colibri spectacolul de balet "Zâna păpuşilor" care ne-a transpuns pe mine, Daniel Botea şi Mirela Coman într-o lume magică a poveştilor.



Acţiunea are loc într-un magazin de păpuşi unde negustorul încearcă să îşi expună minunatele sale produse într-o lumină cât mai bună pentru a le vinde unei familii bogate de englezi. Ultima păpuşă pe care o afişează este Zâna Păpuşilor sau cum o consideră ucenicului magaziunului o stăpână peste celălalte. În acelaşi timp, acolo se află şi o familie de ţărani. Fata lor cere să îi fie reparată păpuşa, dar este refuzată pe motiv că nu are bani. Astfel, ucenicul  îi se face milă de ea, acceptă să o repare, rămând târziu peste program. În timp ce se ocupă de reparatul păpuşii, ucenicul adoarme şi visează cum Zâna Păpuşilor, alături de celălalte păpuşi prind viaţă.





Inocenţa copilăriei, bunătatea şi magia păpuşilor prind viaţă în acest spectacol, iar candoarea baletului descrie delicateţea unei lumi fascinante. Un spectacol, pentru copii şi adulţi, care reuşeşte să îmbine inocenţa micuţilor cu înţelepciunea adulţilor, transformând emoţiile în vibraţii.
Opera Română Craiova ne oferă prin Festivalul Internaţional Elena Teodorini o toamnă de poveste, pictată în diferite nuanţe artistice.



1 comment:

  1. Mai, mie mi s-a parut ca a fost alta poveste, mai asemanatoare cu Scufita Rosie :)

    ReplyDelete

Un Colocviu la Moscova