Wednesday, 14 October 2015

Sete de vară


Iubesc vara. O iubesc curat. Îi ador zilele însorite cu soarele uşor agresiv care ne îmbrăţişează până la sufocare. Îmi place când se răzbună pe noi şi cheamă ploaia răcorind pământul fierbinte şi asfaltul prea încins. Apoi vestimentaţia noastră se reduce pe măsură ce gradele cresc. Cuburile de gheaţă devin nerăbdătoare în paharele noastre cu băuturi magice şi se împletesc cu setea noastră.
Şi ce poate fi mai frumos decât o noapte de vară? Aerul îşi preschimbă nuanţa determinându-ne pe noi să evadăm din casă. Oraşul prinde viaţă. Terasele pline de oameni anunţă cu voioşie că a sosit acest anotimp. Se spune că cele trei luni: iunie, iulie şi august reprezintă cupidonul multor cupluri. Mulţi iubesc doar pentru o vară, dar cu atâta pasiune încât şi cele mai romantice filme îşi pierd din credibilitate în faţa lor. Dragostea devine esenţa trăirilor văratice. Fetele asemenea căpşunilor proaspăt culese devin mai fericite. Se simt iubite şi libere. Profită de amabilitatea verii şi îşi expun zâmbetul şi lumina ochilor necondinţionat. Iubesc cu teamă şi curaj. O împletire.
Ne pierdem în lucrurile mărunte şi avem tendinţa să blamăm vara pentru zilele excesiv de călduroase. Plângem după frigul de altă dată şi ne rugăm să revină. Dar de ce? Mai ştiţi cum aşteptam când eram elevi vacanţa de vară? Ah, aceea perioadă minunată! Ţin minte că mă trezeam cu sete de viaţă şi inima mea devenea la fel de caldă ca temperaturile supraîncălzite de soare. Am spus şi o să mă tot repet. Mă bucur de căldură. Nu îmi este dor de răcoare. Cum să îmi fie dor de melancolica toamnă sau aroganta iarnă când vara îmi dăruieşte atât de mult? Fructele şi legumele proaspăt culese ne întineresc mintea şi trupul. Razele soarelui ne colorează pielea, iar marea ne aşteaptă nerăbdătoare.
Chiar şi cerul ne zâmbeşte senin.

No comments:

Post a Comment