Friday, 16 October 2015

Brânzeturi cum se...cuVIN, prima ediţie



O seară amorţită de toamnă, încărcată de stresul de pe zi şi frigul care îmi îmbrăcase deja mintea într-o mantie de gheaţă a căpătat o nuanţă caldă o dată cu participarea mea la "Brânzeturi cum se...cuVin".
Evenimentul creat de Dicţionarul Culinar.ro şi ASBO.ro (Asociaţia Bloggerilor Olteni) reprezintă primul dintr-o serie de 30, destinat promovării vinurilor olteneşti şi a brânzei. Aşa că în seara friguroasă de 15 octombrie, noi, bloggerii ne-am încălzit simţurile cu vinurile VINARTE, gama Terase Danubiene acompaniate de delicioasele brânzeturile de la Delaco.




Autorul Dicţionarului Culinar, Alin Sîntimbrean a prezentat o scurtă legendă despre cum a fost inventată brânza şi ne-a purtat în istoria ei fascinantă.

De asemenea, am avut şi prilejiul să aflăm mai multe informaţii despre VINARTE de la Iustin Urucu, enologul şef VINARTE, Laurenţiu Achim, preşedintele Federaţiei Somelierilor din România şi somelierul şef de la VINARTE şi Costel Cainamisir, National Sales Manager VINARTE.


Prezentarea a avut loc la restaurantul Le Baron, într-un decor care îmbina atmosfera feerică a degustării.
S-a început cu degustarea Mozzarella Fresca de la Delaco şi asortată cu Sauvignon Blanc-Terase Danubiene VINARTE.
După ce am început să ne acomodăm, am trecut la Emmentaler de la Delaco şi Tămâioasa Românească de la VINARTE.
Împerecherea mea preferată a fost reprezentată de Petit Camembert-Ile de France de la Delaco cu Rose Terase Danubiene de la VINARTE. Brânza, cu o textură moale, catifelată şi un gust vag dulceag, a devenit un nume în cultura culinară franceză. Am aflat despre Rose-uri că un vin produs în 2014, se bea cel mai târziu în 2015, neavând potenţial de învechire. Cu Rose am alăturat şi Brie au bleu-Ile de France şi caşcavalul Sofia puse la dispoziţie de Delaco. 
Pasul următor a fost caşcavalul afumat pe care l-am imperecheat cu Fetească neagră-Terase Danubiene. De acest vin se ştie că era făcut de măicuţele din mânăstiri şi datorită hainelor negre ale lor s-a creat numele de Fetească Neagră.
Continuând în călătoria simţurilor noastre, am ajuns la Grana Padano de la Delaco şi Negru de Drăgăşani-Terase Danubiene. Drumul nostru s-a terminat la alăturarea celebrei brânze cu mucegai albastru Roquefort-Ile de France, Delaco şi Merlot-Terase Danubiene de la VINARTE.
Atmosfera evenimentului a fost una prietenoasă şi a reprezentat pentru noi o alcătuire de informaţii noi şi utile. După încheierea degustării, am continuat discuţia, de data aceasta pe diferite teme şi normal că n-au lipsit pozele.





















Dacă octombrie s-a încăpăţânat să se păstreze rece ca un decembrie, noi ne-am încălzit sufletele cu o seară delicată cu Brânzeturi cum se...cuVIN.

2 comments: